Sofie Karlström i Nicaragua

2010-04-19
00:03:08

Min nya hemstad Estelí

Överallt i Estelí kan man se muralmålningar med politiska budskap. Oftast är det olika organisationer som står bakom den. Den här målningen handlar om trafficking. Buskapet är: "Vi kan motverka trafficking bland pojkar, flickor och ungdomar! Vi anmäler."


Gizelas och min favoritrestaurant som har traditionell nica-mat till låga priser. Oftast blir det nationalrätten gallo pinto (ris och röda bönor), men ost, äggröra och stekt matbanan. Känner vi för att lyxa till det blir det kyckling eller kött med pommes.




Så här ser många hus ut i Estelí. Och FSLN-graffitti ser man också överallt. Det är president Daniel Ortegas parti Frente Sandinista de Liberación Nacional.




Gizela Stenfeldt.


Garage och biltvätt precis vänster om vårt hus (orangea med svarta stängsel).


Ett universitet mitt emot vårt hus.


Min lägenhet högst upp och Gizelas en trappa ner.

Kommentar:
#1: Kerstin

Jättefina bilder - kul att se!

2010-04-19 @ 23:10:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: