Sofie Karlström i Nicaragua

2010-04-26
03:09:23

Mys-söndag

Helgen har fortsatt i samma positiva tecken. Idag sov vi ut ordentligt, efter utekvällen igår. Först vid elva vaknade vi och åt frukost/lunch bestående av stekt ägg och yogurt. Efter det var det  dags att färga håret. Det hade vi egentligen planerat att göra igår, men eftersom det inte fanns vatten på hela dagen så var det omöjligt. Idag var det däremot elen som inte fanns. Utan el - inget internet, och därför inget som distraherar.

Så vi hjälptes åt att färga håret på varandra. Mörkt brunt båda två. Efter det gick jag upp till mig och unnade mig en lång, underbar dusch. Sen la jag mig i sängen och lyssnade på lite lugn musik, och funderade av mitt liv. Det var mest positiva tankegångar. Kände mig lite som en ny människa efter den händelserika helgen.

Någonstans där somnade jag och vaknade först vid fem då Gizela kom och knackade på.

Nu ska vi gå till stammishaket Ixcotelli och äta middag. Vi har upptäckt att de har jättegott, mört kött. Vi ska också gå förbi super-Segovias och bunkra upp med popcorn - för ikväll är det filmkväll uppe hos mig! Håll tummarna för att de brända filmerna fungerar.


Kommentarer:
#1: Kerstin

Hoppas filmerna funkade! Ser ut som om det bara är svarta moln, åska och väldigt varmt hos er - stämmer det med verkligheten?

Vädret för Sthlm stämmer nog ganska bra, 12 grader blir det nog under dagen i alla fall och himlen är just nu blå. Kram

2010-04-26 @ 09:09:55
#2: ackelina

hej allt bra idag? :)

2010-04-26 @ 09:26:42
#3: mormor

Låter som en bra helg. Själv har jag just kommit upp från vattengympan; skön som vanligt. I morgon åker morfar och jag upp till Anita i Skutskär över dagen. Hon har en utställning på biblioteket där med textila verk.

Kram Mormor

2010-04-26 @ 22:44:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: